Ekonometrinis modelis – praeitis? Ne.

Kelias dienas naršiau WARC duomenų bazes ieškodamas įdomesnių ir efektyvių ekonometrinių modelių pritaikymo rinkodaroje pavyzdžių.

Radau visai nemažai, visus 575, kuriuose buvo paminėtas žodis “econometric“. Pervertęs kokių 50 atvejų santraukas, beveik nusprendžiau, kad  pastaraisiais metais ekenometrinių modelių taikymo taikymo rinkodaroje  atvejų sumažėjo.  Toks įspūdis kilo bevartant atvejų santraukas. Atsiverti, pavyzdžiui, 1986-1996 laikotarpio atvejį ir jame labai detaliai aprašoma, kaip tas modelis buvo taikomas, ką ten konkrečiai skaičiavo ir kaip panaudojo modelio įžvalgas (yra net specialus priedas!). Tačiau su metais, tie aprašai smarkiai susitraukė ir pastaraisiais metais apsiribojo lakoniškais – ” … kampanijos planavimas ir efektyvumo vertinimas buvo atliekamas ekonometrinių modelių pagalba. Reklamos efektas pardavimams buvo X, o grąža Y … ” .

Sunku buvo patikėti, kad mažėja ekonometrinių modelių naudojimas, taigi parsisiunčiau tą 575 atvejų sąrašą ir pasižiūrėjau, kuriais  metais  paskelbti WARC bazėse esantys atvejai su tuo ieškomu žodžiu.

cases-count-warc

Pasirodo, kad atvejų, su ekonometrikos paminėjimu efektyvių rinkodaros kampanijų pristatymuose, ne tik nesumažėjo, bet su metais nuosekliai auga. Taigi, peršasi išvada, kad jau senokai ekonometrinių modelių panaudojimas rinkodaros tikslams užsienio įmonių rinkodaros kampanijose tapo higiena ir nebereikia jų pristatinėti, kai pateiki savo rinkodaros atvejį efektyvumo apdovanojimams.

Visi analizuoti WARC atvejai buvo apie efektyvumo apdovanojimus pelniusias rinkodaros kampanijas. Ekonometrinių modelių taikymas rinkodaroje pasauliniame lygyje jau yra įvykusi inovacija, kuriai dar daug reikia įrodyti Lietuvoje.

Ir pabaigai papildomas grafikas, kuris parodo, kad ekonometrinis modeliavimas jau yra suaugęs mokslas ir pasiekęs brandumą prieš 30 su virš metų.

(c) Google Ngram informacija apie frazės paminėjimą mokslo knygose (angliškose).

P.S. Visų 575 atvejų sąrašą galite peržiūrėti čia (atsidarys WARC.com su filtruotu sąrašu).


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *