TV metrų tyrimai ir spaudos karai
Dainius Radzevičius (D.R.) ramiai gražiai pareiškė savo subjektyvią nuomonę TV metrų tyrimo patikimumo klausimu. Trumpai tariant, rinktųsi TEO GALA, vietoje TNS TV metrų.
Aš nesigilinau į minimą “Valstybės” straipsnį, o ir gilintis nereikia, nes sudomino D.R. nuomonė ir skleidžiami blevyzgai. Konkrečiau apie GALA ir TV metrus.
Taip, drįstu tai pavadinti blevyzgom ir dar kartą taip pavadinčiau, ir akysna pakartočiau.
Suprantu, kad kartais žmones užvaldo emocijos, norisi įkąsti bet kokią monopolio formą turinčioms įmonėms.
Aš taip pat dabar reaguoju emocingai.
Man pikta, kad toks tyrimuose “smarkiai pasikaustęs” žmogus, D.R., daro tokias vaikiškas klaidas. Juk kiekvienam, bent kiek prakutusiam, tyrimų žmogui “belenkokiame” tyrime pirmas klausimas – ką mes tiriame ar tirsime? Apie kokius žmones mums reikia surinkti informaciją? Panagrinėkime.
Šiuo atveju turime du tyrimus: GALA ir TNS.
GALA fiksuoja informaciją apie tai, kaip TEO klientai (mokantys kas mėnesį abonentinį mokestį) leidžia laiką prie dėžutės. Taigi, kiek čia tų lietuvių “ant” GALA’os gali būti?
Anot paskutinės Ryšių Reguliavimo Tarnybos (2012 IV) ataskaitos, Lietuvoje yra apie 710k mokančių už TV paslaugas. TEO iš jų priklauso apie 24%, t.y. apie 170k abonentų. Na TEO labui tarkime, kad vidutinis namų ūkis yra 3 žmonės, taigi turime 170k*3~ 500k žmonių.
Tuo tarpu TNS tiria visos Lietuvos gyventojų įpročius susijusius su TV, na tiksliau vyresnių nei 4 metai. Lietuvoje yra apie 3000k gyventojų, iš jų iki 4 metų yra iki 150k, tai Lietuvoje 4+ kažkur apie 2850k gyventojų. Na tarkime, kad 5% TV nežiūri, tai gauname, kad TNS tiria apie 2700k žmonių.
Taigi GALA – 500k, TNS – 2700k.
500k nelygu 2700k.
Va čia ir pagrindinis skirtumas. GALA nereprezentuoja visos Lietuvos, kas yra svarbu pjaustant visos TV reklamos rinkos pinigus. Visai nesvarbu kokia tiriamoji imtis naudojama abiejuose tyrimuose. Beje TNS, greičiausiai (reik klausti), turi pas save bent 10-15% TV metrų, kurie yra TEO klientai.
Šie du tyrimai yra visiškai nepalyginami, apart galimo pabandymo per TNS duomenis pagaudyti ką žiūri GALA klientai. Ir viskas, nėra ką čia daugiau svarstyti. Gal ateis laikai ir GALA turės 60-80% nuo visų TV žiūrovų, tada bus galima palyginti.
Yra dar daugiau skirtumų, kurie neleidžia gretinti šių tyrimų, bet nesiplėsiu – kas norės paklaus. Beje GALA metrai gali būti šaunus tyrimų šaltinis įvairiems TV kanalams ar turinio analitikams, bet čia kita kalba.
Leave a Reply