Reklamos rinkos apimtis – ekspertinio vertinimo vingiai

TNS LT Lietuvoje vykdo sunkų ir nepigiai kainuojantį žiniasklaidos stebėjimo darbą. Mano darbe kasdien, jie yra mieli kolegos-konkurentai, bet mes konkuruojame ne žiniasklaidos tyrimuose. Taigi leisiu sau “eilinį” pastebėjimą iš žiniasklaidos tyrimų srities – vis tik 6 metai dirbau žiniasklaidos planavimo agentūroje.
2011 metų reklamos apimčių ataskaitose TNS teigė, kad jų TV reklamos rinkos tyrimas apima 98% TV reklamos rinkos apimties bei kad jie naudoja tik tas priemones, kurios yra jų žiniasklaidos registre. Manau, kad žiniasklaidos registre yra visi stambesni ir svarbūs TV kanalai, nes įvertis net 98%. 
Bet va šiandien pamačiau tokią naujieną:

TV reklamos apimtys, lyginant 2012 ir 2011 metų sausio-liepos mėnesių rezultatus, išaugo 18,1 proc. Didesniam augimui įtakos turėjo televizijos kanalų „Info TV“, „Liuks!“, „NTV Mir“ ir „TV8“, kurie pradėti matuoti nuo 2012 metų pradžios, apimtys. Be šių kanalų duomenų, televizijos reklamos laiko augimas buvo 4,6 proc.

http://verslas.delfi.lt/Media/reklamos-apimtys-internete-isaugo-62-proc.d?id=59388951

Taigišie nauji 4 “maži” kanalai, pradėti matuoti 2012 metais, pridėjo rinkai net 18,1%-4,6%=13,5% apimties. Vadinasi jie dabartinio pusmečio vertinimu sudaro gana gerą gabalą rinkos. O turėjo sudaryti mažiau nei 2%, taip galima svarstyti remiantis ekspertiniu vertinimu. 
Prie šiemetinės ataskaitos pažymėta, kad dabar registre esantys TV kanalai sudaro 99% rinkos apimties. Skaičiuojant atgal gaunasi, kad 2011 metais registre esantys kanalai sudarė apie 87% rinkos (87 + 87*13,5%=98,8%).

Išvadas turėtumėte pasidaryti patys, bet gal sutiksite, kad ekspertai klydo. Va klausimas. Ar dabar neklysta? Žemiau paskutiniai skaičiai apie rinkos apimčių vertinimą 2012 metais:

Duomenys pateikiami tik iš “TNS LT“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99%, spauda – 90%, radijas – 89%, lauko reklama – 95%, lauko video reklama – 100%, kino reklama – 85%, interneto reklama 90%, fillboard reklama – 100%, vidaus tv reklama – 80% reklamos rinkos apimties.

http://www.tns.lt/data/files/Reklamosmonitoringas/Reklamos%20apimciu%20apzvalga_201201-07.pdf

Va google Lietuvoje labai mažas, mažiau nei 10% rinkos interneto rinkos, ane? Aišku galima ginčytis, kas yra rinka …

Bet gal geriausiai būtų pripažinti, kad ypatingai pasikeitė situacija žiniasklaidoje ir prieš N metų daryti pradiniai vertinimai iškraipo tikrovę dabar?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *